خرید زعفران صادراتی از دست کشاورز

Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

خرید زعفران صادراتی از دست کشاورز

فروشگاه زعفران مهتو یکی از معتبرترین مراکز خرید آنلاین زعفران صادراتی می باشد. اولین دغدغه مشتریان در خرید اینترنتی زعفران اعتماد است.

فروشگاه زعفران مهتو توانسته است نماد اعتماد الکترونیک را کسب کند. بنابراین بدون دغدغه شما می توانید با اطمینان اقدام به خرید آنلاین زعفران کنید.

صادرات زعفران:

براساس آمار های وزارت جهاد کشاورزی، میزان تولید زعفران در چند سال اخیر بسیار رشد داشته است و ایران توانسته از حداکثر ظرفیت خود جهت صادرات زعفران به کشورهای اروپایی استفاده کند.

خرید زعفران صادراتی

با توجه به اینکه ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا است، ولی متاسفانه نبض بازار در اختیار اسپانیا قرار دارد و زعفران با کیفیت ایرانی که به صورت فله صادر می شوند وارد این کشور شده و آنها با نام خود و بسته بندی شکیل تر زعفران را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

به تازگی کشورهایی مثل افغانستان و چین با توجه به برنامه هایی که دارند سعی دارند از ایران جپیشی بگیرند و زعفران صادراتی ایران را با روش های خود از گردونه رقابت خارج کنند.

یکی از مشکلاتی که کار صادرات زعفران ایران را به شکل هایی با مشکل روبرو کرده هزینه حمل و نقل و بسته بندی هر کیلو زعفران صادرات است، که چیزی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تخمین زده می شود در حالی که در کشوری مثل اسپانیا حمل و نقل هوایی آن چیزی در حدود فقط ۳۰ هزار تومان است.

انواع زعفران صادراتی:

زعفران سوپر نگین: در این نوع زعفران سه رشته کلاله به هم متصل است، که این امر باعث می شود رشته های کلاله داخل هم کلاف می شوند و از زیباتر به نظر بیایند و حجم بیشتری داشته باشند. به همین دلیل این نوع زعفران نسبت به سایر انواع از بازار پسندی بیشتری برخوردار است و در نتیجه قیمت بیشتری دارد.

زعفران نگین: در زعفران نگین رشته ها کوتاه تر و ظریف تر است و در نتیجه از نظر کیفیت و قیمت بعد از زعفران سوپرنگین قرار می گیرد.

زعفران سرگل: در این زعفران، خامه ها کلا حذف می شوند و زعفران خالص حاصل می شود. این نوع زعفران را سرگل، سرقلم، سرریشه وممتاز می نامند (زعفران رشتهای بریده). شکستگی دربین رشته ها دیده نمی شود.

خرید زعفران درجه یک:

در میان انواع سه گانه، زعفران سرگل به دلیل تمام قرمز بودن، قیمت مناسب و وفور آن در تمام ایام سال بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

میزان صادرات انواع زعفران به ترتیب حدودا ۶۰ درصد برای زعفران سرگل، ۳۰ درصد برای زعفران نگین و ۱۰ درصد برای زعفران پوشال می باشد.

زعفران خوب و باکیفیت کمی تلخ است و به آرامی رنگ می‌دهد، درغیراین صورت باید شک کنید که مواد افزودنی داشته باشد.

رنگ، طعم و عطر زعفران صادراتی باید بالا باشد و هر تولید کننده ای به این موضوع توجه ویژه ای دارد که زعفران را به غیر از روش های سنتی خشک کرده و سریع وارد بازار کند.

زعفران براساس درجه و نوع آن دارای قیمت های متفاوتی است که به ترتیب افزایش قیمت عبارتند از: زعفران سوپرنگین، نگین، شبه نگین، سرگل، پوشال قلمدار، پوشال معمولی، دسته یا دخترپیچ.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه