تفاوت زعفران پوشال قلمدار و سرگل صادراتی چیست؟

تفاوت سرگل و پوشال
۵/۵ - (۳ امتیاز)

زعفران در گذشته و حال یکی از محبوب ترین ادویه ها در ایران می باشد که در کار پخت و پز از آن استفاده می شود.می توان گفت زعفران یک داروی شفابخش برای تمامی افراد است که خواص های شگفت انگیزی دارد در این مقاله میخوایم از تفاوت زعفران سرگل و پوشال برای شما توضیح دهیم.

زعفران سرگل صادراتی چیست؟

به قسمت خالص زعفران که در انتهای تاز زعفران قرار دارد زعفران سرگل می گویند.که اکثر افراد برای استفاده خودشان از این مدل زعفران استفاده می کنند.این مدل زعفران دارای رنگ طبیعی و کلاله های نسبتا ریزتری می باشد و از سفیدی بر خوردار نمی باشد در فروشگاه ما با آزمایش این مدل زعفران کروسینی که بدست آمده است ۲۵۰ می باشد و برای صادرات هم می شود از آن استفاده کرد.

زعفران سرگل

مزایای زعفران سرگل

  • قیمت مناسب نسبت به مدل های زعفران
  • رنگدهی بالا و قدرتمند
  • ارزش بالای صادرات به خارج

زعفران پوشال قلمدار چیست؟

زعفران پوشال میزان خامه و سفیدی کمتری به همراه کلاله قرمز رنگ می باشد و در مقایسه با زعفران دسته به علت دارا بودن درصد بیشتر از کلاله، قدرت رنگ دهی بالاتری دارد.

انواع زعفران پوشال

  • پوشال ضعیف:کلاله ها بسیار ضعیف و نازک است که مهمترین دلیل آن آب ناکافی و خاک نامناسب و همچنین آبیاری زمین پس از موعد مقرر می باشد. عامل دیگر  و تاثیر گذار ،ریز و ضعیف بودن پیاز زعفران می باشد.
  • پوشال معمولی:کلاله ها درشت تر است، بو و طعم بهتری نسبت به نوع معمولی دارد.
  • پوشال قلمدار:در این نوع رشته های قرمز آن کشیده و ضخیم تر است. و میزان زردی کلاله های زعفران نیز کمتر است و هیچ گونه گرده زعفرانی با خود ندارد. و قلم های آن بزرگتر و درشتر است.

ویژگیهای زعفران پوشال قلمدار

  1. خوش رنگ باشد.
  2. تکه های به هم چسبیده نداشته باشد.
  3. انتهای کلاله سفیدی دارد.
  4. جنس زعفران درشت باشد.
  5. راست خشک شده باشد و دارای فرخوردگی نباشد.
  6. جنس کلاف و به هم پیوسته باشد.

زعفران پوشال

قیمت زعفران پوشال چقدر است؟

قیمت پوشال نسبت به سایر انواع زعفران یعنی زعفران نگین و زعفران سرگل  ارزانتر است چون به همراه کلاله زعفران مقداری خامه نیز وجود داردو قیمت خامه(ریشه ) به نسبت کلاله خیلی ارزانتر است.

تفاوت زعفران سرگل و پوشال قلمدار

پوشال و سرگل زعفران چه تفاوتی با هم دارند؟ کدام یک از این دو نوع مرغوبتر می باشد؟

زعفران سرگل فاقد هر گونه زردی(خامه) می باشد و قلم های آن شکستگی دارد، اما در پوشال معمولا سه شاخه زعفران (کلاله) به هم وصل هستند و در انتهای آن مقداری زردی وجود دارد که در زرپران قلمدار این مقدار زردی نسبت به پوشال معمولی کمتر است.

زعفران سرگل نسبت به پوشال مرغوب تر است و پوشال قلمدار  گاهی موارد جهت صادرات زعفران نیز استفاده می گردد.

تفاوت-زعفران-سرگل-و-پوشال

مدیر فروشگاه
دیدگاه کاربران
بدون دیدگاه
ارسال دیدگاه