خواص بی نظیر زعفران برای زنان و مردان

خواص بی نظیر زعفران
۵/۵ - (۱ امتیاز)

زعفران یکی از گرانترین ادویه در جهان می باشد و دلیل گران بودن آن روش سنگین بودن برداشت آن می باشد. مردم برای تقویت میل جنسی ، تقویت روحیه و بهبود حافظه زعفران می خورند.

در ادامه مطلب می خواهیم چند نمونه از خواص زعفران به همراه توضیح برای شما بیان کنیم.

خواص بی نظیر زعفران برای زنان و مردان

مزیت های زعفران برای سلامتی

زعفران یکی از ادویه های کوچک اما پر خاصیت می باشد که کشاورزان آن را از مزرعه برداشت می کنند و بعد از فرآیند پاک کردن ، خشک کردن و بسته بندی آنرا به دست مشتریان می رسانند.

هم اکنون زعفران به صورت تجاری در ایران ، یونان ، مراکش ، اسپانیا ، کشمیر و ایتالیا تولید می شود. ایران مهمترین تولید کننده زعفران هم از نظر حجم و هم از نظر کیفیت و همچنین اسپانیا بزرگترین وارد کننده ادویه است. زعفران یک محصول زراعی فشرده است که باعث می شود قیمت آن بسیار گران شود.جدا از اینکه گرانترین ادویه است ، فواید زعفران زیادی نیز دارد ، که باعث خاص تر شدن آن می شود.

در ادامه مطلب باما همراه باشید و از خواص زعفران بیشتر آگاه شوید.

مزیت های زعفران برای سلامتی

زعفران یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمند

زعفران حاوی انواع چشمگیر ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند زعفران می تواند مولکول های بدن شمارا در مقابل رادیکال ها آزاد کنند آنتی اکسدان هایی که در زعفران وجود دارد دارای کروسین،کروستین،سافرانال می باشد که میتوانند از بدن شما در مقابل استرس و موارد دیگر محافظت کنند.کروسین و کروستین رنگدانه های کاروتنوئیدی هستند و مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. هر دو ترکیب ممکن است دارای خاصیت ضد افسردگی ، از سلولهای مغزی در برابر صدمات پیشرونده ، بهبود التهاب ، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کنند.

زعفران یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمند

زعفران درمانی برای افسرگی

مکمل های زعفران در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​به طور معنی داری مؤثرتر بودند.مطالعات نشان داده است که مصرف ۳۰ میلی کرم زعفران در روز میتواند باعث جلوگیری از افسرگی شود و کار قرص ضد افسرگی را انجام می دهد.گلبرگ زعفران یکی از عواملی است که میتواند در درمان افسرگی موثر باشد.

زعفران درمانی برای افسرگی

برای درمان سرطان زعفران مصرف کنید!!

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است ، که به خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر کمک می کند. آسیب رادیکال آزاد به بیماریهای مزمن مانند سرطان مرتبط است زعفران و ترکیبات آن نشان داده شده است که سلولهای سرطانی روده بزرگ را به طور انتخابی می کشد یا رشد آنها را سرکوب می کند ، در حالی که سلول های طبیعی را بی ضرر می گذارد. این اثر همچنین در پوست ، مغز استخوان ، پروستات ، ریه ، سینه ، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر اعمال می شود.

برای درمان سرطان زعفران مصرف کنید!!

حافظه خود را با زعفران تقویت کنید

در کشور هایی مانند چین و ژاپن برای تقویت حافظه و درمان بیماری پارکینسون از زعفران استفاده می کنند زیرا زعفران بدلیل داشتن کروسین باعث از بین بردن التهاب و آلزایمر می شود.

حافظه خود را با زعفران تقویت کنید

زعفران را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

زعفران دارای طعم و عطر لطیف است که شما میتوانید آنرا با غذاهای خود ترکیب کنید و استفاده کنید. اما وقتی که شما رژیم غذایی دارید باید زعفران را هر صبح بصورت دمنوش میل کنید زیرا باعث لاغر شدن و خوش اندان شدن شما می شود.

طرز تهیه دمنوش زعفران:

دمنوش زعفرانی علی رغم طعم بسیار خوبی که داره، خواص فوق العاده ای هم داره که به همین دلیل در حال حاضر بسیار محبوبه و تو سراسر جهان مصرف می شه. لازمه بدونین هرچند که روش دم کردن دمنوش زعفرانی آسونه اما قبل از دست به کار شدن برای تهیه این دمنوش، بهتره نکاتی رو مد نظر قرار بدین تا بتونین به آسونی و خیلی سریع این دمنوش رو برای خودتون آماده کنین و از طعم اون لذت ببرین.

دمنوش زعفرانی

خواص دمنوش زعفران

  • ضد سرفه
  • دارای خواص ضد حساسیت
  • ضد کرم خوردگی دندان
  • شستشو دهنده معده
  • گرم کننده شکم و کمر
  • کاهش دردهای قاعدگی
  • قاعده آور
  • مقوی قلب
  • مفرح
  • محرک قوای مغزی
  • محرک قوای مغزی
  • ضد افسردگی
  • تقویت حافظه
  • موثر در پیشگیری از سرطان
  • اشتها آور
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • کمک به هضم غذا
  • رفع نفخ معده
  • دمنوش خون ساز
  • موثر در تسهیل گردش خون
  • کاهش فشار خون
  • دمنوش ادرار آور
  • دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان

مواد لازم برای تهیه دمنوش زعفرانی

ترکیب کردن زعفران با انواع غذاها به عنوان یک چاشنی و ادویه دوست داشتنی می تونه به افراد کمک کنه که از خواص این ادویه به بهترین نحو ممکن استفاده بشه. حالا روش بسیار دلپذیر دیگری که برای استفاده از زعفران ارائه شده ترکیب زعفران و آبه که منجر به تهیه دمنوش زعفرانی می شه؛ برای  رعایت درست ترین روش دم کردن دمنوش زعفرانی لازمه که در مرحله اول بهترین نوع زعفران ایرانی رو تهیه کنین و اون رو آسیاب کنین تا زعفران به خوبی عطر و طعم پس بده. دقت کنین اگر زعفران تهیه شده شما کاملا خشک نباشه می تونین اون رو روی حرارت غیر مستقیم قرار بدین تا کاملا خشک و شکننده بشه تا بهتر آسیاب بشه. زعفران رو با یک هاون کوچک آسیاب کنین تا بتونین بهتر از اون استفاده کنین. دقت داشته باشین آب سرد هم یکی دیگر از مواد لازم برای تهیه این دمنوش خوشمزه ست. در صورت تمایل می تونین از نبات به عنوان شیرین کننده تو این دمنوش استفاده کنین که طعم خوبی به دمنوش زعفرانی شما می ده.

روش دم کردن دمنوش زعفرانی

برای اطلاع از درست ترین روش دم کردن دمنوش زعفرانی، لازمه که اول به مقدار لازم زعفران ساییده شده رو تهیه کنین که در این جا مقدار ادویه بستگی به نوع زعفران خریداری شده و ذائقه مصرف کننده بستگی داره. مثلا دقت کنین اگر زعفران تهیه شده توسط شما از با کیفیت ترین زعفران کشت شده در ایران باشه می تونین با مقدار خیلی کمی از اون خوشمزه ترین دمنوش زعفرانی را تهیه کنین از طرفی بعضی اشخاص این دمنوش رو با طعم غلیظ دوست دارن که در این صورت می شه مقدار زعفران رو بیشتر کرد. بعد از این، زعفران کوبیده شده رو همراه آب سرد و در صورت تمایل مقداری نبات، داخل قوری بریزین و به مدت ۳۰ دقیقه قوری دمنوش رو روی بخار آب بگذارین تا دم بکشه، بعد از سی دقیقه، دمنوش شما آماده ست که می تونین اون رو به صورت گرم یا سرد میل کنین. اگر هم بخواهین زعفران رو با چای معمولی مخلوط کنین؛ می تونین یک چای زعفرانی بسیار خوشمزه تهیه کرده و از خواص آن بهره ببرین.

زعفران برای زنان باردار

زعفران را معمولا به عنوان ادویه طلایی میشناسند چون عطر منحصر به فردی به غذا میدهد. معمولا در غذاهایی مانند بریانی، دسر و بستنی زعفران وجود دارد اما این گیاه به طور گسترده در محصولات آرایشی مانند لوسیونها و کرمها هم وجود دارد که کمک می‌کند چهره درخشان شود. بسیاری از زنان زعفران را از جمله مواد غذایی مفید دوران بارداری میدانند. اما بد نیست بدانید  اگر چه مصرف معمول زعفران از طریق مکمل‌های غذایی بی‌خطر محسوب میشود اما مشخص شده زمانی که این ادویه در مقدار زیاد مصرف شود منجر به انقباضات رحم شده و سقط جنین را باعث می‌شود. با اینکه این باور وجود دارد مصرف این ادویه بر زیبایی صورت نوزاد اثر میگذارد اما این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد

مزایای زعفران در دوران بارداری

ممکن است به شما توصیه شود شیر روزانه‌تان را با زعفران میل کنید تا خیالتان راحت باشد که نوزاد سالمی به دنیا خواهید آورد. بهتر است بدانید این فقط یک افسانه است و صحت آن به اثبات نرسیده است. بهتر است بدانید چهره فرزند شما کاملا به ژنتیک شما و همسرتان بستگی دارد و مصرف هیچ نوع غذایی در دوران بارداری نقشی در این میان ندارد. اما با این حال مصرف زعفران در اندازه مناسب هیچ آسیبی به نوزاد وارد نمیکند. زعفران منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است و اضافه کردن آن به شیر مانند یک گزینه درمانی عمل میکند. این گیاه همچنین ضد اسپاسم است بنابراین مصرف آن در دوران بارداری میتواند در تسکین درد معده و دردهای کلیوی کمک کند. این گیاه کمک موثری در هضم میکند و علاوه بر این باعث افزایش اشتها در زنان باردار میشود. این گیاه همچنین نوسانات خلقی و فشار خون را در دوران بارداری کنترل میکند.

عوارض جانبی زعفران برای زنان باردار

همانطور که گفته شد زعفران درجه حرارت بدن را بالا میبرد و به همین دلیل کارشناسان توصیه میکنند تنها یک یا ۲ رشته زعفران در شیر اضافه شود و اعتدال در این مورد رعایت شود.  البته این کار را سه ماهه اول به هیچ عنوان نباید انجام دهید. اگر نمیتوانید شیر بخورید میتوانید مقدار کمی از آن را در سوپ یا برنج اضافه کنید. میتوانید چند رشته زعفران را به آب اضافه کنید و بنویشید این به فرایند هضم کمک میکند. یادتان باید درباره میزان مصرف زعفران حتما با  پزشک مشورت کنید.

کلام آخر:

امیدوارم این مطلب براتون مفید واقع شده باشه اگه از این مطلب نهایت استفاده رو کردید لطفا برای دیگران هم انتشارش بدید تا اونا هم بتونن از این مطلب استفاده کنند و از مزایا و معایب زعفران آگاهی لازم رو کسب کنند.

مدیر فروشگاه
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
ارسال دیدگاه