دمنوش مریم گلی

Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

ما در یک دنیای گیج‌کننده زندگی می‌کنیم چون توانایی ما در مقابله با عوامل مختلف متفاوت است. بدن ما طوری ساخته نشده که بتواند در مقابل هر فشار بیرونی همیشه به یک صورت عمل کند و این فشارها می‌توانند اثرات مخربی روی طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به بدن انسان از جمله افزایش یا کاهش وزن داشته باشند. هنگامی که دچار استرس می‌شویم، بدن هورمونی به‌نام کورتیزول ترشح می‌کند. این ماده هورمونی استروئیدی است که بخش «پاسخ به هجوم بیرونی» یا «خارج شدن از شرایط فشار» را به‌عهده دارد. کورتیزول روی قندخون اثر می‌گذارد، بنابراین اشتها را هم تحریک می‌کند و باعث می‌شود کالری‌ها به راحتی به‌صورت چربی ذخیره شوند. نوروپپتید Y هم یک نوروکمیکال (عصب شیمیایی) است که آن هم به استرس مربوط است و موجب رشد بافت چربی می‌شود و از طرفی اشتها را هم افزایش می‌دهد. مریم‌ گلی گیاهی است که ذهن و بدن را آرام می‌کند، بنابراین می‌تواند به میزان قابل‌توجهی با استرس مقابله کند. به همین دلیل دمنوش مریم گلی یکی از دمنوش‌هایی است که اثرات مطلوبی بر روی کاهش وزن دارد.

دمنوش مریم گلی
مواد لازم برای تهیه‌ی این دمنوش لاغری معجزه‌گر

یک مشت مریم گلی تازه یا ۲ قاشق چای‌خوری مریم گلی خشک،
۱ لیوان آب،
و لیمو (در صورت تمایل)

طرز تهیه

مریم گلی را در لیوان بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. ۴ تا ۵ دقیقه زمان بدهید. دمنوش‌ لاغری خود را صاف کنید و از نوشیدن آن ۱ تا ۲ بار در روز، لذت ببرید.

اگر به مطالعه بیشتر در این زمینه علاقه دارید خواندن مقاله ما درباره خوراکی‌های چربی سوز شکم هم می‌تواند برایتان جالب باشد.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه