دمنوش چای سبز و زنجبیل

دمنوش لاغری
Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

چای سبز علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد، مدت‌هاست به‌عنوان ماده‌‌ای مؤثر در کاهش وزن، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در حالی‌که بسیاری از تحقیقات خلاف این فرضیه را بیان می‌کند، اما مطالعات دیگری صورت گرفته که نشان می‌دهد چای سبز سه ماده‌ی اصلی دارد که در کنترل وزن مؤثر هستند. کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده‌ای هستند که در این مطالعات به آنها اشاره شده است. کافئین کارکرد سیستم بدن را افزایش و سرعت بعضی از فرایندهای بدن به‌خصوص متابولیسم بدن (همه‌ی فرایندهای بیولوژیکی که بدن هر موجود زنده برای حفظ بقا انجام می‌دهد) را افزایش می‌دهد و همان‌طور که می‌دانید، متابولیسم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن دارد.

کاتچین که به‌عنوان یک فلاونوئید آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود، یکی از سه عنصر مهم چای سبز است که موجب تفاوت چای سبز با چای سیاه می‌شود (چای سیاه همان تخمیرشده‌ی چای سبز است) و در شرایطی خاص می‌تواند به کاهش جذب چربی از روده کمک کند. تیامین هم اسید‌آمینه‌ای موجود در چای سبز است که به آزادشدن دوپامین در مغز (ماده‌ای شیمیایی که باعث ایجاد حس شادی و آرامش می‌شود) کمک می‌کند. بنابراین اگر خواستید استرس‌تان را کم کنید، تیامین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این کار باشد، چون برخلاف کافئین، فرد را حساس و عصبی نمی‌کند. زنجبیلی که به چای سبز برای تهیه‌ی این دمنوش اضافه می‌شود به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند و به چای سبزتان بدون اینکه بخواهید شکر یا چیز دیگری اضافه کنید طعم و عطر خاصی می‌بخشد. از طرفی چون چای سبز طبع سردی دارد افزودن زنجبیل با طبع گرم، دمنوش شما را متعادل می‌کند.

دمنوش لاغری
مواد لازم برای تهیه‌ی این دمنوش لاغری دوست‌داشتنی

مقداری زنجبیل تازه‌‌ی پوست‌کنده یا نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل پودرشده،
۱ قاشق چای‌خوری چای سبز،
یک لیوان آب،
و یک قاشق عسل طبیعی برای شیرین‌شدن دمنوش (اختیاری)

طرز تهیه

برای درست کردن این دمنوش لاغری و اکثر دمنوش‌های دیگر، بهتر است از یک لیوان صافی‌دار استفاده کنید یا صافی‌ مناسبی روی لیوان قرار بدهید. ابتدا زنجبیل و چای سبز را داخل صافی قرار بدهید و یک لیوان آب‌جوش داخل لیوان بریزید و صافی را داخل لیوان بگذارید. حواس‌تان باشد چای سبز را بیشتر از ۳ تا ۴ دقیقه داخل آب جوش نگذارید، چون طعم تلخی پیدا می‌کند. صافی را خارج کنید. دمنوش‌تان حاضر است. این دمنوش را با شکر شیرین نکنید و اگر دل‌تان خواست، می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه و روزانه ۱ یا ۲ فنجان از این دمنوش لاغری را با معده‌ی خالی میل کنید.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه