دم‌نوش انار و دارچین

Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

خواص دمنوش انار و دارچین

یکی از دمنوشهای مخصوص فصل پاییز که بیشتر افراد با هر مزاج و طبعی می‌توانند از آن میل کنند و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند‌ “دمنوش تخم آبدار انار + چوب دارچین” است.
پیشنهاد می‌شود به مدت ۴ تا ۵ هفته به جای چای معمولی سیاه، از این دمنوش بسیار مفید میل شود.
برای تهیه این دمنوش، یک مشت تخم انار آبدار ترجیحا ترش‌مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پودر نشده به همراه ۵ لیوان آبجوش در درون قوری مخلوط کرده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.
طرز مصرف این دمنوش نیز به این صورت است که ۲/۳ لیوان را از دمنوش فوق به همراه ۱/۳ لیوان عرق کاسنی مخلوط کرده سپس با کمی عسل شیرین کرده و میل کنید.
خواص این دمنوش:
ـ کاهنده قوی چربی کلسترول خون
ـ درمان‌کننده کبد چرب
ـ درمان قاطع جوش صورت و آکنه‌ها
ـ بسیار لاغرکننده و چربی‌سوز
ـ مفتح و بازکننده عروق کرونر قلبی
ـ درمان بواسیر یا هموریید
ـ پاکسازی کننده و مصفای خون
ـ درمان کننده آفت دهان
شستشو دهنده رسوبات کیسه صفرا


نحوه  آماده کردن دمنوش انار

۱-    با استفاده از آب انار

آب انار طبیعی را گرم کنید و اگر خواستید آن را شیرین کنید. می توانید آب انار را به چای سبز، چای سیاه یا هر دمنوش گیاهی دیگری اضافه کنید.

۲-   با استفاده از دانه های خشک شده

مواد لازم

•    ۱۰۰ گرم دانه ی انار
•    ۶ لیوان آب
•    یک قاشق چای خوری عسل یا شکر

زمانی که آب به جوش آمد، دانه های انار را به آن اضافه کنید و حرارت را کم کنید. بگذارید تا ۳ دقیقه دم بکشد. دمنوش را از روی حرارت بردارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس، چای را صاف و نوش جان کنید.

۳- با استفاده از دانه های تازه ی انار

دانه های انار را جدا کنید. دانه های انار را در مخلوط کن بریزید یا در هاون بکوبید. آب را بجوشانید و دانه ها را به آن اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید ۳ دقیقه دم بکشد. دمنوش را از روی حرارت بردارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس، چای را صاف کنید و بنوشید.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه