زعفران نرمه چیست؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

زعفران نرمه چیست؟

در صورتی که اهل خرید زعفران و یا گسترش اطلاعات خودتان در این حوزه باشید شاید تا به حال تعریف زعفران نرمه را شنیده یا آنرا خریده باشید . عده ای این محصول را بدلیل قیمت ارزان آن خریداری می نمایند و عده دیگر بدلیل آنکه نیازی به خرد کردن زعفران نیست و خود محصول خورد شده است . در ادامه قصد داریم زعفران نرمه را با یکدیگر بررسی نمائیم …

زعفران نرمه2

 نام های دیگر زعفران نرمه چیست؟

زعفران نرمه

زعفران شکسته

کاربرد زعفران نرمه چیست؟

رستوران ها ، کترینگ ها ، آشپزخانه ها ، اغذیه فروشی ها ، منازل ، کارخانه ها و تولیدی ها اقلب اوقات به دنبال زعفران نرمه هستند و چنین کاری به این دلیل انجام میگردد که اولا زعفران نرمه ارزان تر از سایر انواع زعفران است و دوما اینکه از لحاظ قدرت رنگ دهی برابر با زعفران سرگل می باشد و سوما اینکه در این گونه مشاغل و مصارف زیبایی  زعفران انچنان مهم نیست بلکه قیمت و کیفیت محصول اهمیت دارد . البته ما پیشنهاد میکنیم که زعفران نرمه را نخرید بلکه به جای آن زعفران سرگل ، دسته و… را خریداری نموده و هر زمان نیاز به زعفران نرمه دارید ، مقدار مورد نیاز خود را خورد کنید . متذکر میشویم که به دلیل ریز و شکسته بودن این محصول امکان تقلب و کلاهبرداری در آن به شدت بالاست ! و برای تشخیص دقیق آن باید از آزمایشگاه کمک گرفت .

 زعفران نرمه شامل چه قسمت هایی است؟

زعفران نرمه شامل کلاله های شکسته و خورد شده زعفران است .

چگونه زعفران نرمه تولید می شود؟

زعفرانکاران حرفه ای منطقه سرایان سحرگاه بر سر مزارع زعفران خویش حاضر شده و باید قبل از طلوع آفتاب همه گل ها را جدا کرده باشند .

دلیل اینکه زعفران سرایان دارای عطر ، طعم و رنگ فوق العاده است همین مورد میباشد البته باید شرایط محیطی و اقلیمی قائنات را نیز در نظر داشت.

در نهایت با انتقال گل ها به مکانی خاص ، طی عملیات جداسازی بدلیل آنکه زعفران دسته را با قیچی برش می دهند ، مقداری از کلاله های زعفران خورد می شوند و یا آنکه طی عملیات انتقال گاهی مقداری از زعفران شکسته می شود که بعدا کل زعفران ها را در اَلَک ریخته و کلاله های سالم رو مانده و شکسته ها و خورد شده ها از اَلَک رد می شود که بعدا به عنوان زعفران نرمه به فروش می رسد .

آیا زعفران نرمه انواع دارد؟

بله ، زعفران نرمه براساس به میزان شکسته بودن زعفران ها , عطر و بوی آن تقسیم بندی می شود .

چطوری زعفران نرمه رو تشخیص بدیم؟

تشخیص زعفران نرمه از روی مشاهده محصول صورت میگیرد . محصول زعفران نرمه شامل کلاله های شکسته شده زعفران می باشد .

چگونه بفهمم زعفرانی که خریده ام مرغوب است؟

 اولا زعفران نرمه نخرید…

دوما اگر خرید میکنید از افراد معتمد خرید بفرمائید و در درجه بعدی برای آنکه بفهمیم زعفران خریداری شده مرغوب است و تشخیص کیفیت و اصالت کالا همواره از طریق بررسی چشمی و آزمایشگاه میتوان بهره جست.

قدرت رنگ دهی زعفران نرمه چقدر است؟

شما در زعفران نرمه ۲۱۰ تا ۲۶۰ واحد ، رنگدهی را شاهد هستید.

مدیر فروشگاه
دیدگاه کاربران
بدون دیدگاه
ارسال دیدگاه