زعفران نگین چیست؟

saffron-negin-buy
۴.۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

نام دیگر زعفران و انواع آن کدام است؟

زعفران نگین صادراتی چیست؟

قیمت هر گرم زعفران نگین چند است؟

قیمت زعفران نگین درجه یک در مشهد چقدر است؟

saffron negin saderat

نام دیگر زعفران

زعفران یا زپران ادویه ای که عمر طولانی در هرم غذایی ما ایرانیان داشته و دارد، ادویه ای گران بها با هزاران خواص درمانی متفاوت که پیاز آن در زمان های قدیم کشت می شده است، پیاز زعفران، پیازی دایره و کروی شکل می باشد با پوسته ای قهوه ای رنگ پیاز زعفران از نیمه خرداد ماه تا نیمه مهرماه کشت می شود. این دوره، زمانی است که به قول معروف پیاز در حالت خواب به سر می برد. برداشت این محصول به صورت گل زعفران در فصل پاییز و نیمه آبان ماه آغاز می شود. با آزمایشات صورت گرفته و تجربه کشاورزان نمونه اینگونه به نظر می رسد که زعفران با طبع گرمش در مقابل آب و هوای سرد مقاوم است و می تواند با نشاط و شادابی به رشد خود ادامه دهد؛ در واقع هوای سرد و آب و هوای سردسیر می تواند در معیار و عیار سرگل زعفران اثر گذار باشد. گل زعفران دارای شش گلبرگ بنفش رنگ می باشد در میان گلبرگ ها کلاله و یا سرگل زعفران با رنگ سرخ دیده می شوند کلاله زعفران معمولا دارای سه ریشه می باشد ( امکان دارد تعداد ریشه های بیشتری را نیز مشاهده نمایید.) ریشه مهم ترین بخش گل زعفران می باشد که در ادامه به تحلیل مفصل آن می پردازیم.

گلبرگ های بنفش رنگ گل زعفران دارای خواصی نیز می باشند در صنعت داروسازی از این گلبرگ ها استفاده می شود دیگر استفاده از این گلبرگ ها رنگ آمیزی لباس ها می باشد، چرا که رنگی زیبا و دلنشین دارند.

زعفران نگین درجه یک

سرگل زعفران به نگین و یا سوپر نگین نیز معروف می باشد. در زمان خرید زعفران قطعا شما به دنبال زعفرانی با معیار بالا خواهید بود، قبل از خرید بهتر است نکاتی را بدانید و یا اینکه بدانید بهترین زعفران در کدام کشور و یا شهر کشت می شود. در اکثر مراکز خرید و فروش زعفران نام شهر قاین و یا قائنات حتما به گوشتان رسیده است، بهتر است بدانید که ایران اولین و تنهاترین کشوری است که زعفران را به سراسر جهان صادر می کند اما در سال های اخیر شاهد صادر کشورهای دیگر  نیز بوده ایم مناطقی همانند جنوب اروپا، جنوب اسپانیا پیاز زعفران را کشت نموده و صادر می کنند ولی همچنان کشور ایران است که ۹۰ درصد زعفران جهان را تامین می نماید.از مهم ترین قطب های گل سرخ در ایران می توان به استان خراسان جنوبی و رضوی اشاره کرد. شهرهایی مانند قائنات، تربت حیدریه، فردوس، سرایان و بیرجند شهرهایی می باشند که سالهاست پس از برداشت گل زعفران، محصول خود را با عیار بالا صادر می  کنند.فروشگاه اینترنتی مهتو تنها فروشگاهی است که زعفران اعلاء قائنات را با قیمت های متعارف به فروش می رساند.

قیمت زعفران نگین در مشهد

زعفران نگین بدلیل کیفیت بالا و کروسین ۲۶۰ که برای صادرات هم استفاده می شود از قیمت نسبتا بالایی در مقابل زعفران های دیگر برخوردار می باشد.برای هر گرم زعفران نگین صادراتی قیمت ۱۳ هزار تومان تعیین شده است که از بسته بندی پاکتی باید برای یک گرم آن استفاده کرد.اکثرا کشورهایی مثل ترکیه و امارات از این نوع زعفران زیاد استفاده می کنند زیرا زعفرانی دارای قلم های درشت و قدرت رنگدهی فوق العاده بالا می باشد.

خرید اینترنتی زعفران نگین

پخت غذایی لذیذ و خوشمزه را با خرید بسته های شیک و زیبای ۵ گرمی، ۱۰ گرمی و… با انواع زعفران های نگین، سوپر نگین، پوشال و دسته  فروشگاه زعفران مهتو تجربه کنید.

خرید از فروشگاه زعفران مهتو را تجربه کنید و مشتری دائم ما شوید.

مدیر فروشگاه
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
ارسال دیدگاه