شیرینی پسته ای زعفرانی

شیرینی پسته ای
Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

شیرینی پسته ای زعفرانی یکی از مدل های شیرینی هایی است که رنگ زیبای زرد رنگ آن حاصل دخالت زعفران در این شیرینی است. با توجه به این که این شیرینی به وفور مورد استقبال مردم قرار می گیرد، تصمیم دست اندر کاران این وب سایت آن شد که ابتدا به معرفی مواد لازم آن بپردازیم و در نهایت در ساده ترین حالت به بررسی روش تهیه آن آن هم به مدل حرفه ای بپردازیم. با مهتو همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه شیرینی پسته ای زعفرانی

  1. آرد ۲ لیوان
  2. زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  3. تخم مرغ ۲ عدد
  4.  شکر ۳/۴ لیوان
  5. روغن ۱/۲ لیوان
  6. پسته خرد شده ۱/۳ لیوان
  7. بکینگ پودر ۱/۴ قاشق چایخوری
  8. نمک نوک قاشق
  9. آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

شیرینی زعفرانی

روش تهیه شیرینی پسته ای زعفرانی

ابتدای امر باید زعفران دم کرده که گل سر سبد شیرینی پسته ای زعفرانی است را با روغن و شکر در یک ظرف جدا گانه بریزید و کمی به هم بزنید تا ترکیبی به دست دهد. با این حالت باید شکر حل بشود اما بعد از ان باید یک مایه کش دار داشته باشید که راه حلش این است که تخم مرغ را به آن مایه اضافه کنید. این مایه شیرین و غلیط و کش دار خواهد بود. انقدر باید مایه را به هم بزنید که به شیوه مطلوب برسد.

بعد از این باید آرد ، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و آن را الک کنید. بعد از اینکه آن را الک کردید کم کم به مواد اضافه کنید وقتی تمام این مخلوط را اضافه کردید نوبت به آبلیمو و پسته ها می رسد.

بیشتر بخوانید:زعفران دختر پیچ چیست؟

مرحله آخر از تهیه شیرینی پسته ای زعفرانی

در این مرحله باید مرحله آخر را پشت سر بگذارید. بدین صورت یک ظرف که قرار است آن را در فر قرار دهید آماده و تمیز کنید. کاغذ روغنی را مف ظرف بیندازید و با قاشق هایی به اندازه ای که می خواهید از مایه آن بردارید و روی کاغذ بریزید. کمی پسته برای تزیین به مایه اضافه کنید آن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید. برای اینکه این شیرینی کاملا قوام آید باید تا ۱۵ دقیقه آن را در فر قرار دهید. وقتی روی شیرینی پسته ای زعفرانی طلایی شد یعنی پخته است.

نتیجه گیری

شیرینی پسته ای زعفرانی  شیرینی ساده و کم خرجی است که می توانید آن را برای عزیزان خود تهیه کنید. مواد لازم آن دم دست بوده و می توانید آن را تهیه کنید.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه