مدت زمان نگهداری زعفران

گهداری زعفران
۳/۵ - (۱ امتیاز)

مدت زمان نگهداری زعفران

نحوه نگهداری زعفران در خانه ، مدت زمان نگهداری زعفران

نحوه نگهداری زعفران چگونه است؟ چه مدت می توان زعفران را نگهداری کرد؟ آیا می توان کیفیت اولیه زعفران را به مدت طولانی حفظ کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه نگهداری زعفران در خانه و مدت زمان نگهداری زعفران لطفا با ادامه نوشته از وب سایت زعفران مهتو با ما همراه باشید.

نگهداری زعفران.jpg

فریز کردن زعفران

بسیاری از افراد با خرید زعفران، برای اینکه آن را همیشه به طور اماده در دست داشته باشند، اقدام به نگهداری فریزی آن می کنند. برای نگهداری زعفران ، باید ابتدا زعفران را دم کرد و آن را به صورت دم کرده فریز کرد.

بهترین روش دم کردن زعفران برای نگهداری از زعفران

برای اینکه زعفران را دم کنید، باید ابتدا آن را بسایید تا بتوانید از نهایت رنگ زیبای آن استفاده کنید. بسیاری از افراد، برای آسیاب کردن زعفران تمایل دارند که با قند این کار را انجام دهند اما این کار درست نیست چرا که سایش با قند موجب می شود که زعفران رنگ واقعی خود را پس ندهد و زعفران کم رنگ باشد.

saffron4.jpg

نگهداری زعفران خشک شده

برای اینکه زعفران های تر و تازه را نگهداری کنید، اشتباه ترین کار این است که آن را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. بهترین کار این است که ابتدا آن را خشک کنید و بعد آن را ساییده و دم کرده و بعد فریز کنید.

خشک کردن زعفران

برای خشک کردن زعفران تر باید آن را یا در فر و یا روی شعله اجاق قرار دهید و به طور غیر مستقیم آن ها را با گرما در تماس قرار دهید و زعفران را خشک کنید.

چگونگی دم کردن زعفران

زعفران را به روش های مختلفی دم می کنند. یکی از این روش ها دم کردن شیر و زعفران است که به نوشیدنی شیر زعفران مشهور است. اما روش مرسوم تر آن این است که مقداری آب جوش روی زعفران بریزید، و محلول را روی حرارت غیر مستقیم، مثل کتری، چای ساز و غیره قرار دهید تا کم کم دم بکشد.

برخی معتقدند که اگر دو قطعه یخ کوچک در زعفران بیندازید و آن را روی شعله و حرارت غیر مستقیم قرار دهید می توانید نهایت خوشرنگی آن را استخراج کنید. حتی این روش بهتر از حالت دم کردن با آب جوش جواب می دهد.

برای اینکه هنگام نگهداری زعفران، رنگ خود را حفظ کند، بهتر است آن را بکوبید و آن را الک کنید و بعد نسبت به دم کردن آن اقدام کنید.

دم کردن زعفران.jpg

در نهایت

نگهداری زعفران به دلایل مختلفی صورت می گیرد، که برای این کار می توان از یخچال، فریزر و حتی محیط خشک و خنک نیز استفاده کرد. برای نگهداری بهتر است که ابتدا زعفران را خشک کرد و سپس آن را سایید و در نهایت آن را دم کرد.

مدیر فروشگاه
دیدگاه کاربران
بدون دیدگاه
ارسال دیدگاه