پودینگ نشاسته زعفرانی

پودینگ نشاسته زعفرانی
Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

پودینگ نشاسته زعفرانی یکی از انواع دسرهای مقوی است که با مخلوطی از زعفران تهیه می شود و شما می توانید از طریق آن به میزان زیادی مواد سازنده و مفید برای بدن را به سلول های بدن تان اراده دهید. در این مقاله می خواهیم ابتدا مواد اولیه و لازم برای تهیه این دسر خوردنی و خوش طعم را به شما گفته و بعد از آن روش تهیه را توضیح دهیم. برای تهیه این دسر خوش طعم لطفا با ما همراه باشید.


پودینگ نشاسته زعفرانی

مواد لازم برای تهیه پودینگ نشاسته زعفرانی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پودر قند ۱ لیوان
  • نشاسته ۱ لیوان
  • شیر ۶ لیوان
  • زعفران دم شده ۲ قاشق چایخوری
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

روش تهیه پودینگ نشاسته زعفرانی

هر چند در این دسر مواد زیادی به کار رفته است اما شاهکار آن زعفران است. دسر پودینگ نشاسته زعفرانی طعمی شیرین دارد که با کمی نمک طعم شیرین آن ملس تر می شود.

ابتدا باید نشاسته را در شیر سرد ریخته و شروع به هم زدن کنید تا نشاسته در شیر کاملا حل شود. بعد باید در همان ظرف شکر و نمک را اضافه کنید و روی اجاق قرار دهید تا شیر جوشیده شود. انقدر باید به هم بزنید که نشاسته ته نگیرد و خراب نشود.

حالا با تخم مرغ ها کار داریم. باید سفیده را از زرده جدا کنید. ما فقط با زرده ها کار داریم. باید زرده ها را انقدر به هم بزنید که یک دست شود و بعد از آن با کمی زعفران آن ها را به مخلوط نشاسته و شیر اضافه کنید و به هم بزنید. حالا رنگ شیر تغییر می کند و جالب می شود.

بیشتر بخوانید:خواص گلبرگ های بنفش زعفران

بودینگ زعفران

حالا باید خامه و سفیده را هم با هم مخلوط کنید و به ظرف اضافه کنید و آرام به صورت دورانی آن را به هم بزنید تا یک دست شود.

وقتی تمام مواد را با هم ترکیب کردید، کافی است ظرفی را برای دسر در نظر بگیرید. ته ظرف و اطراف آن را چرب کنید و مایه دسر را در آن بریزید و بعد از آن بگذارید تا در یخچال حدود ۳ ساعت بماند. بعد از این هم می توانید با تزیین کننده هایی نظیر شکلات و خامه و نظیر این روی ان را تزیین کنید و میل کنید.

در این باره اگر سوالی دارید می توانید بپرسید

نتیجه گیری

دسر پودینگ نشاسته زعفرانی یک دسر ساده و خوش طعم و معذی است که شما می توانید در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید و از یک خوراکی لذت بخش نزد عزیزان خود، بهره مند شوید. این دسر مقوی بوده و زعفران موجود در آن می تواند برای بدن مفید باشد.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه