کاربرد عسل طبیعی در تهیه محصولات دارویی و سایر کاربردها

۱/۵ - (۱ امتیاز)

درمان با عسل طبیعی و استفاده داروئی عسل طبیعی احتمالاً شناخته شده‌ترین مورد استفاده عسل است که بدون نیاز به گذراندن مراحل خاصی مستقیماً مصرف می‌شود. اگر مستقیماً استفاده نشود، در ترکیب با دیگر مایعات همچون شیر داغ، چای و نوشیدنی‌های دیگر مصرف می‌شود. براساس کتابهای داروسازی که در بسیاری از کشورها وجود دارد، عسل طبیعی می تواند بعنوان دارو برای مبتلایان به گلودرد چرکی و زخمهای مختلف دهان داده شود. استفاده معمولی از عسل طبیعی همراه با شیره گیاهی و سایر عصاره‌های سنتی و اضافه نمودن آن به عصاره‌های گیاهی پیش از تخمیر به طور معمول در داروهای سنتی هندو مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروهای سنتی آفریقایی نیز با عسل ترکیب می‌شوند. در اروپا بسیاری از فرمولهای سنتی از عسل طبیعی شناخته شده و حتی از زمان سقراط توصیه شده است. عسل یکی از ترکیبات اساسی بکار رفته در برخی شربتهای دارویی و سرکه ها است.

 

تخمین زده می‌شود که صنعت تنباکو بیش از ۲۰۰۰ تن عسل را سالانه برای توسعه و حفظ رایحه و رطوبت تنباکو به مصرف می‌رساند.

برخی اوقات رژیمهای غذایی لاروبید موم محتوی عسل طبیعی به منظور افزایش میزان طول عمر به کار می‌رود.

همچنین عسل در ترکیب با سایر موارد به منظور جذب حشرات برای گرده افشانی برخی محصولات کشاورزی به کار می‌رود. با این وجود، هیچ مطالعه علمی نشانگر افزایش قابل ملاحظه گرده افشانی با بهره‌گیری از این شیوه صورت نگرفته است.

استفاده از عسل در کاغذ بسته‌بندی گوشت (در آمریکا) و پوشاندن دانه‌های قهوه با عسل قبل از برشته شدن آنها به منظور افزایش عطر هر محصول در کتب ذکر شده اند.

در صنایع آرایشی برای ساخت کرمها، صابونها، شامپوها و رژلب ها از عسل به عنوان مرطوب و نرم کننده پوست و حفاظت از پوست، استفاده می کنند. اما از آنجایی که عسل چسبندگی دارد لذا مقدار کمتری از آن در ساخت مواد آرایشی به کار می‌رود.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه