گلبرگ بنفش زعفران و خواص دارویی آن

گلبرگ زعفران3
۳.۹/۵ - (۵۲ امتیاز)

گلبرگ بنفش زعفران و خواص دارویی آن

فواید عصاره گلبرگ زعفران چیست؟

طرز استفاده از گلبرگ زعفران به چه شکلی می باشد؟

عرق گلبرگ زعفران برای چه دردی خوب است؟

بهترین محل برای خرید و فروش گلبرگ زعفران در ایران کجاست؟

چگونه دمنوش گلبرگ زعفران را درست کنیم؟ طرز تهیه دمنوش گلبرگ زعفران به چه صورتی می باشد؟

خواص پرچم گل زعفران چیست و برای چه دردهایی خوب است؟ خواص عرق گل زعفران چیست؟

گلبرگ زعفران

عصاره گلبرگ زعفران برای بسیاری از بیماری ها مفید واقع شده است، گیاه زعفران دارای گل های بنفش رنگی است که گلبرگ های آن پس از جدا کردن مادگی، به عنوان ضایعات دور ریخته میشود و طبق آزمایش هایی که شده  تاثیر عصاره گلبرگ زعفران بر درمان بیماری ها مفید می باشد.

اکثر کشاورزان گلبرگ بنفش زعفران رو دور میریزند و از آن استفاده مفیدی نمی کنند.جالبه که بدونید حتی گوسفندان هم این گلبرگ ها رو نمیخورند.پس میشه گفت که این گلبرگ ها برای کشاورزان یک معضل است

آیا واقعا این گلبرگ ها هیچ کاربردی ندارند و نمیتوان از آن ها استفاده مفیدی کرد؟

اگر به قسمت های دیگر گیاه زعفران نگاهی داشته باشیم میبینیم که همه قسمت های دیگر این گیاه موارد مصرفی دارند.

پس در بین کشاورزان این گلبرگ ها هیچ مصرفی ندارد و هدر می شود. برای برسی کاربرد های این گلبرگ ها بعد از برسی یک سری مقاله علمی و جست و جو در اینترنت به نتایج نسبتا جالبی رسیدیم.

خاصیت آنتی اکسیدانی گلبرگ زعفران

“شرکت تعاونی دانش بنیان فرتاک ترشیز” در کاشمر تحقیقاتی رو درباره گلبرگ بنفش زعفران انجام دادند.

آن ها به خاصیت آنتوسیانین موجود در گلبرگ زعفران پی بردند که به واسطه این خاصیت گلبرگ زعفران خواصی همچون ضدسرطانی ، ضدافسردگی ، شادی اور ، آرام بخش ، تسکین دهنده درد ، کاهش دهنده فشارخون رو دارد.این شرکت امیدوار است که دولت از طرح آن ها حمایت کند تا بتونند ایده های خودشون رو عملی کنند و باعث اشتغال زایی بشوند.

تولید عرق از گلبرگ زعفران

طبق تحقیقاتی که توسط “ایران اکونومیست” انجام شده ، گلبرگ بنفش زعفران دارای خواص دارویی است.

از جمله این خواص میشه به ضد افسردگی ، نشاط آور، کاهش فشارهای عصبی ناگهانی ، تشدید جریان خون داخل عروق ، تقویت حافظه و مغز اشاره کرد.

همان طور که در بالا دیدید ، تحقیقاتی که در دو گروه مختلف انجام شده به نتایج نسبتا مشابهی رسیده و نشون میده که گلبرگ زعفران خاصیت های قابل توجهی داره.

گلبرگ زعفران خیلی زود میپوسد و خراب می شود. پس بهترین راه استفاده از گلبرگ زعفران ، استفاده از عرق آن است.

رنگ طبیعی استخراج شده از گلبرگ زعفران از تنگ شدن عروق می‌کاهد. از گل زعفران می‌توان رنگ تولیدشده‌ای به صورت پودر یا مایع تهیه نمود. از رنگ زعفران در تهیه غذا، ژله، دسر، بستنی و نوشابه استفاده می‌کنند. گلبرگ های زعفران خواصی مشابه سایر قسمت ها دارند اما به دلیل پایین بودن سطح اطلاعات عمومی و کاربرد کم آن ها از قیمت پایینی برخوردار هستند. در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی تحقیقات گسترده‌ای بر کمی و کیفی مواد موجود در گلبرگ زعفران انجام شده است. طبق تحقیقات از این منبع ارزشمند می‌توان به‌عنوان باکیفیت ترین رنگ خوراکی استفاده نمود.

گلبرگ زعفران2

خواص عرق گل زعفران

بررسی ها نشان می دهد که عرق گلبرک گل زعفران تا حدودی مثل خود گلبرگ زعفران است و همان ویژگی ها را دارد. امروزه تازه در ایران سعی شده در مراکز تولید کننده گلاب و عرقیات از این قسمت گل زعفران استفاده کنند.

طرز تهیه دمنوش گلبرگ زعفران

گلبرگ گل زعفران را به مقدار کافی در یک ظرف ریخته و روی دمای غیرمستقیم به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. می توانید این نوشیدنی را پس از سرد شدن مصرف کنید.

دمنوش گلبرگ زعفران

دم کردن گلبرگ گل زعفران خواص زیادی دارد. کشورهایی مثل چین تمایل بسیار زیادی به خرید گلبرگ های منطقه سرایان دارد و به دلیل اینکه این گیاه خواصی هم رده زعفران دارد، با دم کردن و نوشیدن آن بسیاری از بیماری ها و مشکلات را در بدن برطرف می کند.

فروش گلبرگ زعفران

سالانه حدود ۳۰۰ تن کلاله یا زعفران و حدود ۳۰ هزار تن گل تازه در ایران تولید می شود که فقط از کلاله استفاده می شود و قسمت اعظم گل ها پس از برداشت در جاهای دیگر استفاده می شود.

مدیر فروشگاه
دیدگاه کاربران
بدون دیدگاه
ارسال دیدگاه