خرید زعفران دسته یا دخترپیچ – قیمت روز زعفران دخترپیچ

Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

خرید زعفران دسته یا دخترپیچ – قیمت روز زعفران دخترپیچ

زعفران دسته چست؟

قیمت خرید زعفران دسته یا دخترپیچ چقدر است؟

برای خرید زعفران دسته یا دخترپیچ بیشتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قیمت زعفران نگین ممتاز چقدر است؟

saffron-dasteh

در این مطلب درباره زعفران دخترپیچ یا همان زعفران دسته، نحوه تولید زعفران دسته و نکاتی که باید هنگام خرید زعفران دسته مد نظر داشته باشیم؛ توضیحاتی ارائه خواهد شد.

زعفران دسته چیست؟

گلهای زعفران پس از چیده شدن از مزارع برای جداسازی کلاله های قرمز رنگ از گلبرگ بنفش رنگ زعفران آماده می‌ شود.

اگر کلاله قرمز رنگ به همراه تمام خامه سفید رنگ زعفران که در میان ساقه گل قرار دارد؛ جدا شود و به صورت کاملا مرتب روی همدیگر قرار گیرد به آن زعفران دسته یا دختر پیچ می گویند.

در زعفران دخترپیچ، کلاله های قرمز رنگ در یک سمت و خامه یا سفیدی زعفران در سمت دیگر روی هم قرار می گیرد و کلاله ها از قسمتی که به سفیدی متصل می‌ شوند، توسط نخ به همدیگر پیچیده می‌ شوند.

چیدمان رشته های زعفران در زعفران دسته بسیار زیباست.

به علت اتصال کلاله های سه شاخه به همدیگر و همراه بودن تمام خامه زعفران با آن؛ امکان تقلب در زعفران دسته وجود ندارد به همین جهت از نظر اصل بودن زعفران، بسیاری از افراد خرید زعفران دسته را ترجیح می‌ دهند.

خواص زعفران دخترپیچ:

همانطور که می‌ دانید خواص زعفران از جمله قدرت رنگ دهی و عطر و بوی زعفران مربوط به کلاله قرمز رنگ زعفران است.

در زعفران دسته به علت وجود سفیدی زعفران به همراه کلاله ها، قدرت رنگ دهی زعفران کمتر است. هر چقدر میزان سفیدی کمتر و درصد قرمزی بیشتر باشد؛ قدرت رنگ دهی زعفران بیشتر خواهد بود، به همین دلیل است که انواع زعفران سرگل و نگین که تمام قرمز هستند از قدرت رنگی بسیار بالایی برخوردارند.

قیمت سفیدی زعفران نسبت به قیمت زعفران بسیار ارزان میباشد به همین جهت قیمت زعفران دسته که بیشترین میزان سفیدی را نسبت به سایر انواع زعفران داراست، بسیار کمتر میباشد.

قیمت زعفران دخترپیچ بسته به درجه کیفیت متفاوت است. در سایت فروشگاه زعفران مهتو قیمت روز زعفران دخترپیچ ارائه می شود. شما با ورود به سایت میتوانید تصویر زعفران دسته به همراه ظروف بسته بندی زعفران را مشاهده کرده و از قیمت خرید زعفران در همان لحظه مطلع شوید.

◊در ادامه:خرید زعفران عمده در تهران

شماره تماس۰۹۱۵۲۰۳۵۰۶۸
شماره تماس۲۰۹۹۱۱۱۰۳۱۹۵
آیدی تلگرامmaahto_ir
آیدی اینستاگرامmaahto_saffron
مدیریتامیررضا سُهی
مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه