زعفران ادویه ای گران قیمت

زعفران36
Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

زعفران ادویه ای گران قیمت

زعفران ادویه ای است که از گل Crocus sativus گرفته شده است که معمولا به عنوان زغال اخته زعفران شناخته می شود.

Crocus sativus زعفران اهلی شده است که یک گیاه چند ساله در پاییز گلدار نامرئی در وحشی است. احتمالا از منظومه شمسی Crocus cartwrightianus، که به عنوان زعفران وحشی شناخته می شود و از کرت یا سرزمین اصلی یونان سرچشمه می گیرد، فرود می آید. منشاء در جنوب غربی آسیا، هر چند اغلب مشکوک، توسط تحقیقات گیاهی تایید نشده است.

تاریخ ثبت شده آن در رساله گیاه شناسی آشوری که تحت اشوربینپا ساخته شده است، در قرن هفتم پیش از میلاد به ثبت رسیده است.

یونانیان و رومیان باستان از زعفران به عنوان عطر استفاده می کردند و زعفران در سالهای ۱۵۵۰ میلادی در مواد شیمیایی چین ذکر شده است.

زعفران 35

اروپایی ها زعفران را به آمریکا معرفی کردند زمانی که اعضای مهاجر کلیسای Schwenkfelder اروپایی را با یک تنه حاوی قارچ های آن ها از اروپا خارج کردند. گل زعفران کشت شده در پاییز و هر ساله می آید، بنابراین به عنوان یک گیاه چند ساله شناخته می شود. پس از گل دهی، گیاهان ۲۰-۳۰ سانتی متر (۸ تا ۱۲ سانتیمتر) در ارتفاع دارند و تا چهار گل میشوند.یک سبک سه جانبه ۲۵-۳۰ میلی متر (۱.۰-۱.۲ در) طول، از هر گل ظاهر می شود. هر شکم با خراشیدگی قرمز رنگی خاتمه می یابد که پایان دندانی یک موی سر است. آنچه که ما برای آن رنگ زرد متمایز، بوی شیرین گیاهی و طعم تلخ استفاده می کنیم، در واقع ننگی است (بخشی از پسته که گرده گرده می شود). زعفران، گران ترین ادویه جهان، هزینه زیادی است، زیرا بیش از ۲۲۵،۰۰۰ نگما باید به دست آورده شود تا کیلوگرم ۰.۴۵ (۱ پوند) تولید کند.هزینه آن با توجه به برداشت آن است. فقط یک مقدار کمی از هر گل زعفران استفاده می شود و تمام برداشت باید با دست انجام شود. تولید جهانی به صورت توده ای تحت تأثیر ایران قرار دارد که به حدود ۹۰ درصد از برداشت سالانه مربوط می شود. زعفران خشک شده از ۶۵ درصد کربوهیدرات، ۶ درصد چربی، ۱۱ درصد پروتئین (جدول) و ۱۲ درصد آب تشکیل شده است.زعفران حاوی ترکیبات شیمیایی مشتق شده از گیاه است که شناخته شده اند آنتی اکسیدان، پیشگیری از بیماری ها و خواص ترویج سلامت است. این ادویه رمان یک منبع عالی از مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است. پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به کنترل قلب و فشار خون کمک می کند. زعفران به عنوان یک ادویه، برای آنچه که می سازد، به ظروف آجری و خاکستری انرژی می بخشد. این است که به رنگ و عطر و طعم بسیاری از مدیترانه و شرقی ظروف، به خصوص برنج و ماهی و انگلیسی، اسکاندیناوی، و نان بالکان استفاده می شود.اولین تصویر شناخته شده زعفران در فرهنگ پیش از یونان بسیار قدیمی است و از دوره برنز می آید. برداشت زعفران در نقاشی های کاخ کونتی Minoan Crete نشان داده شده است که گل هایی را که توسط دختران جوان و میمون ها برداشت می شود، نشان می دهد.

صادرات زعفران 3

به طور طبیعی، یکی از اولین استفاده های زعفران ممکن است برای پارچه های رنگرزی باشد، زیرا یک دانه تنها ۴۰ لیتر (حدود ۱۰ گالن) آب را با رنگ زرد رنگ مشخص می کند. با این حال، بیش از یک دانه مورد استفاده قرار می گیرد تا لباس های نارنجی روشن پوشیده شده توسط کشیش های بودایی در هند. سه زعفران “رشته” زعفران را می توان از هر کروک خفیف، که، به قول معروف، رنگ اسطوخدوس بنفشعطرهای قدیمی در مصر، پزشکان در غزه، شهروندان رودس و حامیان یونانی hetaerae از زعفران در آب های معطر، عطر و پت پووریس، ریمل و پماد، پیشنهادات الهی و درمان های پزشکی استفاده می کنند. افسانه یونان باستان از مامورین پر از زحمت که در سفرهای طولانی و خطرناک به سرزمین های دور افتاده Cilicia مهاجرت کردند، جایی که آنها سفر می کردند تا آنچه را که آنها معتقد بودند، ارزشمند ترین زعفران جهان دانستند. در مقاله های گالن و بقراط، زعفران به عنوان یک درمان پزشکی برای سرفه، سرماخوردگی، بیماری معده، بی خوابی، خونریزی رحم، تب زرد، ناراحتی قلبی و فتق افتادن ذکر شده است.در فرانسه، کشت زعفران احتمالا در قرن ۱۳ آغاز شد. یک درجه عدم اطمینان منشا کلمه انگلیسی “زعفران” را در بر می گیرد. این ممکن است از واژه فرانسوی قرن ۱۲ سافران، که از واژه لاتین saffron یا از زبان عربی، azza’faran، با منشا ناشناخته می آید، حاصل می شود. هنگام خرید ادویه، مطمئن شوید که یک محصول واقعی را دریافت می کنید. بسیاری از محصولات زعفران تقلبی و تقلبی در بازار موجود است. برای اطلاع از اینکه آیا زعفران شما معامله واقعی است، قطعه کوچکی را در آب گرم یا شیر فرو کنید. اگر رنگ مایع بلافاصله، شما جعلی در دستان خود دارید. زعفران معتبر، قبل از اینکه رنگ آب را تغییر دهد، طول می کشد تا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس شود.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه