فواید زعفران برای سلامتی مردان

فواید-زعفران-برای-مردان
Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

زعفران یک محصول غذایی و دارویی است که خواص بسیار زیادی دارد. زعفران در جلوگیری و حتی درمان بسیاری از مشکلات مردان مانند اضطراب و تنش‌های روزانه، مشکلات جنسی، آلزایمر، بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از بیماری‌های پوستی نقش دارد. برای بهره‌مندی از خواص زعفران باید آن را به‌اندازه کافی مصرف کنید.

فواید زعفران برای سلامتی مردان

تحقیقات علمی بسیار زیادی دررابطه‌با فواید زعفران در ایران و حتی دنیا انجام‌گرفته است. تحقیقات نشان داد که زعفران تأثیر زیادی بر سلامتی مردان دارد. در ادامه این تأثیرات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

·         افزایش اسپرم و درمان ناباروری مردان

تحقیقات نشان داد که مصرف زعفران به میزان کافی می‌تواند باعث تحریک بیشتر مردان و افزایش تحرک اسپرم‌ها شود. مردانی که مشکل نعوظ دارند، می‌توانند برای رفع مشکل از زعفران استفاده کنند. در بسیاری از موارد، باروری به دلیل عدم انتقال مناسب اسپرم‌ها و در اثر عدم نعوظ شکل می‌گیرد که می‌توان با مصرف شربت زعفران آن را بهبود بخشید. خواص زعفران برای اسپرم مردان در طب سنتی نیز اثبات شده است.

بسیاری از مردان برای درمان مشکلات هورمونی روی به مصرف داروهای مختلف می‌آورند. این موضوع می‌تواند باعث شود تا عوارض این داروها در مردان پدیدار شود. با مصرف زعفران می‌توان حتی مصرف برخی از داروهای هورمونی را کاهش داد.

متأسفانه، یک باور غلط در جامعه وجود دارد که بسیاری از افراد گمان می‌کنند مصرف زعفران باعث عقیم شدن مردان می‌شود. باتوجه‌به مطالبی که بیان شد زعفران نه‌تنها باعث عقیم شدن افراد نمی‌شود؛ بلکه باعث تقویت قوای جنسی آن‌ها هم خواهد شد.

·         کاهش اضطراب و افسردگی در مردان

متأسفانه، در تمامی جوامع و به‌خصوص جامعه ما نرخ اضطراب و افسردگی در میان مردان روبه‌افزایش است. زعفران با ترکیباتی که دارد قادر است سرتونین را در بدن مردان افزایش دهد. افزایش سرتونین باعث شادابی بیشتر و جلوگیری از ابتلا به افسردگی خواهد شد. علاوه بر این، با مصرف زعفران کیفیت خواب مردان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای بهره مندی از فواید زعفران و خواص زعفران برای اعصاب می‌توانید از دم‌نوش حاوی زعفران استفاده کنید.

·         جلوگیری از بیماری قلبی در مردان

مردان حدوداً دوبرابر بیشتر از زنان در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. زعفران حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های B1 و B2 است؛ بنابراین از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

·         پیشگیری از آلزایمر در مردان

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان تأثیر زیادی در پیشگیری از بروز آلزایمر در مردان دارد. زعفران نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است؛ بنابراین از ابتلا به آلزایمر جلوگیری به عمل می‌آورد.

·         جلوگیری از ابتلا به صدف پوستی

بیماری صدف پوستی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در جهان است که با مصرف زعفران می‌توان از آن جلوگیری و یا شدت آن را کاهش داد. ضمن این که فواید زعفران برای سلامتی و شادابی پوست نیز زیاد هستند؛ زیرا این محصول حاوی آنتی اکسیدان است.

·         تسکین درد عضلات

بسیاری از مردان از دردهای عضلانی به‌ویژه بعد از انجام ورزش‌های شدید رنج می‌برند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف زعفران باعث افزایش گردش خون و اکسیژن می‌شود و این موضوع باعث تسکین دردهای عضلانی خواهد شد.

مضرات زعفران برای مردان

همان‌گونه که مصرف زعفران می‌تواند بسیار مفید باشد، مصرف بیش از اندازه آن نیز خطرناک است. در صورت مصرف بیش از اندازه و یا استفاده از زعفران بی‌کیفیت ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

  • ایجاد مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع و اسهال
  • بروز سردرد و خواب‌آلودگی
  • افزایش سطح اضطراب

بهتر است زعفران را در ترکیب با مواد غذایی و یا نوشیدنی‌ها استفاده کنید. میزان مصرف مجاز آن برای هر فرد در طول روز ۰.۱ گرم است و مصرف بیشتر ممکن است فرد را دچار تهوع و حتی استفراغ کند. در‌صورتی‌که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستید، بهتر است قبل از مصرف زعفران با پزشک خود مشورت کنید.

فواید زعفران

سخن پایانی

مصرف زعفران برای تمامی افراد و به‌خصوص مردان مناسب است. برای بهره‌مندی از فواید زعفران بهتر است تا به‌اندازه کافی از زعفران اصیل ایرانی استفاده شود. مصرف زعفران در غذا، دمنوش و یا به صورت چای زعفران پیشنهاد می‌شود.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه