همه چیز درباره انواع بسته بندی زعفران

saffron-kiloee
Rate this [لطفا به مطلب ما امتیاز بدهید]

همه چیز درباره انواع بسته بندی زعفران

رمز نگهداری از محصولات با ارزش بالا، بسته بندی مناسب آن‌ها است. زعفران یا طلای سرخ یکی از محبوب‌ترین محصولات ایرانی است که در دنیا بی‌نظیر است. با بسته بندی مناسب می‌توان علاوه بر حفظ ارزش غذایی آن، شکل آن را هم زیباتر کرد. در ادامه اهمیت بسته بندی زعفران، انواع آن و استانداردهای لازم در بسته بندی را بیان می‌کنیم.

اهمیت بسته بندی زعفران

زعفران نسبت به برخی از عوامل محیطی همچون نور و رطوبت حساس است؛ بنابراین با استفاده از بسته بندی، خطر آسیب‌دیدگی محصول کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، این محصول باید در بهترین ظروف بسته بندی زعفران قرار بگیرد تا در مقابل دمای بالا نیز مقاوم باشد. دمای بالا، عطر، رنگ و حتی طعم زعفران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که استفاده از بسته بندی برای زعفران، علاوه بر حفظ کیفیت، باعث می‌شود تا نظر مشتری را جلب و ظاهر زیباتری هم پیدا کند.

بسته بندی زعفران به دلایل زیر اهمیت پیدا می‌کند:

  • حفظ ارزش غذایی و کیفیت زعفران

اگرچه زعفران خواص بسیار زیادی دارد؛ اما در صورتی که در معرض عوامل محیطی قرار بگیرد، بسیاری از خواص و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد؛ به همین دلیل است که بسته بندی آن اهمیت دارد.

  • نگهداری طولانی مدت از زعفران

در‌صورتی‌که زعفران در بسته بندی‌های مناسب نگهداری شود می‌توان تا سال‌ها از این محصول استفاده کرد.

  • جلب نظر مشتری

بسته بندی جذاب زعفران می‌تواند نظر مشتری را جلب کند. بسته بندی زعفران شیک به خصوص برای کادو دادن کاربرد خواهد داشت.

  • حمل و نقل راحت‌تر

در حمل و نقل و جا‌به‌جایی ممکن است آسیب‌هایی به زعفران وارد شود. بسته بندی این محصول از آسیب رسیدن به زعفران جلوگیری به عمل خواهد آورد. علاوه بر این، حمل و نقل محصول را هم راحت‌تر خواهد کرد.

saffron-packing

ظروف بسته بندی زعفران

زعفران باید بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای مختلفی بسته بندی شود. طبق این شاخص‌ها و استانداردها، زعفران را باید در برخی از ظروف خاصی بسته بندی کرد.

انواع مختلف بسته بندی زعفران عبارتند از:

  • بسته بندی زعفران در ظروف شیشه‌ای

یکی از معمول‌ترین روش‌های بسته بندی زعفران استفاده از ظروف شیشه‌ای است. زعفران در این نوع ظروف به خوبی نگهداری می‌شود و عطر و طعم آن به خوبی حفظ خواهد شد. شیشه به خوبی از عبور نور، اکسیژن، آب و رطوبت به درون خود جلوگیری می‌کند.

  • بسته بندی زعفران در ظروف سلفون

بسته بندی زعفران در سلفون و نایلون باعث می‌شود تا مشتری علاوه بر استشمام بو، رنگ آن را هم ببیند. سلفون نیز به خوبی می‌تواند زعفران را در برابر، نور، رطوبت و هوا نگهداری کند. البته مدل‌های امروزی سلفون‌ها بو را از خود عبور نمی‌دهند و خود نیز بدون بو هستند و از مواد پلاستیکی درجه یک تولید می‌شوند.

  • بسته بندی زعفران در ظروف فلزی

ظروف فلزی مانند نوع شیشه‌ای، زعفران را در برابر نور، رطوبت و هوا به خوبی حفظ می‌کنند. استفاده از بسته بندی فلزی باعث می‌شود تا زعفران در جا‌به‌جایی‌های زیاد و سخت آسیب نبیند.

  • بسته بندی زعفران در ظروف پاکت

استفاده از پاکت‌های کاغذی روشی مرسوم در بسته بندی زعفران است. بسته بندی‌های پاکتی، ارزش افزوده کمتری به محصول اضافه می‌کنند و مقرون به صرفه‌تر هستند. البته در کنار ارزان بودن، می‌توان از طرح‌های مختلف آن‌ها استفاده کرد تا زیبایی بیشتری پیدا کنند.

در برخی از موارد برای هدیه دادن زعفران می‌توان از مدل‌های کارتی و یا کشویی نیز استفاده کرد.

  • بسته بندی زعفران در ظروف چوبی

ظروف چوبی به عنوان ظروف لوکس و لاکچری شناخته می‌شوند. بسته بندی زعفران با استفاده از این ظروف باعث می‌شود تا علاوه بر حفظ محصول، ظاهر زیباتری هم پیدا کند.

استانداردهای بسته بندی زعفران

در تولید بسته بندی زعفران باید نکات مهمی که در ادامه بیان می‌شود، رعایت شود.

  • مواد اولیه باکیفیت

ظرف بسته بندی زعفران صادراتی باید عاری از هرگونه مواد مضر باشد. کیفیت آن باید به گونه‌ای باشد تا از محصول در برابر عوامل محیطی به خوبی محافظت نماید.

  • طرح و رنگ مناسب

طراحی ظروف بسته بندی زعفران و رنگ آن‌ها باید به گونه‌ای باشد تا بتواند نظر مشتریان را جلب و با سلیقه‌های آن‌ها همخوانی پیدا کند.

  • درج اطلاعات زعفران

در هنگام خرید خرید زعفران کیلویی و گرمی، باید بر روی بسته بندی زعفران تمامی اطلاعات مورد نیاز محصول موجود باشد. درج ترکیبات، تاریخ تولید و انقضا، قیمت، محل تولید و نشان‌های استاندارد بر روی آن الزامی است.

سخن پایانی

در کنار کیفیت زعفران باید به بسته بندی آن هم دقت کنید. زعفران را در بسته بندی‌هایی، مناسب محل سکونت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که رطوبت بالایی دارد، ظروف شیشه‌ای را انتخاب کنید.

برای خرید زعفران کیلویی در بسته بندی‌های مختلف می‌توانید همین حالا اقدام کنید.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه