خرید زعفران مثقالی درجه یک

Buy-Moghali-saffron
۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)

خرید زعفران مثقالی درجه یک

زعفران که به طلای سرخ نیز معروف است، یک ادویه بسیار با ارزش بوده که در سراسر جهان از آن برای غذاهای مختلف استفاده می کنند. به دلیل ارزش مادی زیاد این ادویه معمولا خرید زعفران یک مثقالی و سرگل انجام می شود. اما یک مثقال زعفران چقدر است و برای خرید زعفران باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ برای پاسخ به این سوالات تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا یک راهنمای خرید کاربردی را برای شما ارائه دهیم.

one-Moghali-saffron

با زعفران سرگل بیشتر آشنا شویم

در ابتدای راهنمای خرید خرید یک مثقال زعفران بهتر است به یکی از بهترین انواع آن یعنی سرگل بپردازیم. حتما تا به حال شنیده اید که افراد در بازار درباره زعفران سرگل صحبت می کنند. درواقع یک مثقال زعفران سرگل از قسمت های قرمز رنگ کلاله گل زعفران تشکیل شده است که به سر قلم یا سر ریشه نیز معروف بوده و همان زعفرانی است که برای استفاده خانگی به کار گرفته می شود.

این نوع از زعفران ممتاز نیز در نظر گرفته می شود زیرا عطر و طعم قوی داشته و در هنگام آماده سازی هیچ قسمت سفیدی از زعفران در آن دیده نمی شود و عیار آن بسیار بالا است. پس اگر قصد خرید یک مثقال زعفران دارید بسیار بهتر است تا سرگل را انتخاب کنید.

یک مثقال زعفران چند گرم است؟

معمولا برای خرید زعفران از واحد وزنی مثقال استفاده می کنند. در قسمت دوم از راهنمای خرید زعفران یک مثقالی برای درک بهتر از وزن زعفران به این نکته می پردازیم که هر مثقال زعفران چند گرم است. به صورت دقیق هر مثقال از زعفران برابر با ۶۰۸/۴ گرم است. البته در بازار این عدد رند شده و ۶/۴ گرم در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات ممکن است شما به نیم مثقال زعفران احتیاج داشته باشید. در این صورت ۳۱/۲ گرم  یا ۳/۲ گرم زعفران به شما داده می شود. این روش اندازه گیری وزن از قدیم باب بوده و معمولا در آن زمان هر ۲۴ نخود ریز تبریزی یک مثقال محاسبه می شده است.

چه نکاتی را در هنگام خرید یک مثقال زعفران رعایت کنیم؟

علاوه بر مواردی که در بالا برای خرید یک مثقال زعفران سرگل بیان کردیم، نکات دیگری نیز وجود دارند که قبل از خرید زعفران باید به آن ها توجه کنید. در این صورت می توانید بهترین کیفیت از زعفران را برای هر نوع استفاده خریداری کرده و از انتخاب خود لذت ببرید. این نکات به شرح زیر هستند:

رنگ و عطر زعفران

زعفران مرغوب باید رنگ قرمز تیره و عطری قوی و شیرین داشته باشد. از خرید زعفران یک مثقالی که رنگ پریده یا بی عطر است خودداری کنید زیرا ممکن است نشان دهنده قدیمی بودن یا بی کیفیت بودن آن باشد.

بسته بندی زعفران

زعفران باید در یک ظرف در بسته نگهداری شود تا از رطوبت و نور به دور باشد. به دنبال زعفرانی باشید که در یک ظرف تیره و مات بسته بندی شده است تا مطمئن شوید که از نور محافظت شده است.

بافت زعفران

باید در هنگام خرید یک مثقال زعفران به بافت آن هم توجه کنیم. زعفران نباید خرد شده و شکسته باشد. هم چنین نباید حالت پودری به خود بگیرد. تمامی این موارد نشان دهنده این است که زعفران به خوبی پاک نشده است.

قیمت زعفران

زعفران یک ادویه با ارزش است و زعفران مرغوب می تواند بسیار گران باشد. مراقب زعفرانی باشید که قیمت آن به طور قابل توجهی کمتر از سایر برندها است، زیرا ممکن است نشانه ای از بی کیفیتی یا تقلبی بودن آن باشد.

Buy-first-class-saffron

سخن پایانی

خرید یک مثقال زعفران سرگل ممکن است برای افرادی که تجربه کمی در این زمینه دارند چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال اگر بدانید که بهترین نوع زعفران برای خرید کدام است و هر مثقال زعفران چند گرم است می توانید بهتر خرید این ادویه با ارزش را انجام دهید. البته باید قبل از خرید نکات مربوط به زعفران مرغوب را نیز بشناسید و همه آن ها را برای خرید زعفران خود در نظر بگیرید. در این صورت می توانید بهترین زعفران را انتخاب کنید.

مدیر فروشگاه
ارسال دیدگاه